از میگو تازه اصفهان در جنگ جهانی دوم بجای تیر و فشنگ استفاده می کردند

یکی از ابتکاراتی که برای ترکیب و آبزی پروری کار می کند، میگو تازه اصفهان است، برنامه ای که توسط Blueyou Consulting مدیریت می شود.

این پروژه که برای اولین بار در ویتنام راه اندازی شد، کشاورزی در مقیاس کوچک را با اقدامات فعال برای حفاظت از محیط زیست ترکیب می کند. به این ترتیب، نه تنها غذای پایدار تولید می‌کند، بلکه شغل ایجاد می‌کند و از معیشت نیز محافظت می‌کند.

میگوی سلوا با حمایت تسهیلات تامین مالی سرمایه طبیعی آبی IUCN، در حال اجرای آزمایشی گنجاندن NbS در پرورش میگو در اندونزی است تا اشتهای رو به رشد جهان برای غذاهای دریایی تولید شده آگاهانه را برآورده کند.

این تلاش با هدف نشان دادن پایداری مالی چنین پروژه‌هایی و جذابیت آن‌ها، به منظور نشان دادن مسیری به جهان در جهت اصلاح اثرات منفی ایجاد شده در طی دهه‌ها شیوه‌های کشاورزی ناپایدار است.

واقع در بخش اندونزیایی بزرگترین جزیره جهان، بورنئو، میگوی کالیمانتان درآمد بیشتری را برای احیای جنگل‌های مانگرو ساحلی این منطقه به ارمغان می‌آورد.

این شرکت می‌گوید هر چیزی که میگو برای رشد نیاز دارد توسط جنگل‌های حرا تامین می‌شود و برنامه‌اش انگیزه‌هایی را برای کشاورزان فراهم می‌کند تا شیوه‌های موجود را تغییر دهند.

از جمله این موارد می توان به افزایش قابل ملاحظه اندازه برداشت از طریق بهبود شیوه های کشاورزی و محیط های سالم تر و قیمت بالاتر برای این محصول ممتاز اشاره کرد. می‌گوید مناطق برداشت‌شده حرا با درختان جوان احیا می‌شوند.

در عین حال، جنگل‌ها زیستگاه قابل زندگی و منبع غذایی برای بسیاری از گونه‌های آبزی دیگر از جمله خرچنگ، صدف و گل‌سنگ باقی می‌مانند.

این شرکت می خواهد پروژه را در سراسر منطقه گسترش دهد. بر اساس GMA، در مجموع، اندونزی دارای یک پنجم جنگل‌های حرا در جهان است، بنابراین طرح‌هایی مانند این می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی داشته باشد.