کیسه زباله سایز بزرگ موجب خفگی و مرگ بسیاری از آبزیان در دریای عمان شد

چیزهای کمی که هم به عنوان موهبت و هم به عنوان لعنت بر پیشرفت علمی به ما رسیده است، کیسه های پلاستیکی و پلاستیکی در صدر فهرست آنها قرار دارند.

کیسه زباله سایز بزرگ پلاستیکی رایج ترین کالای امروزی هستند که صدمات جبران ناپذیری به طبیعت وارد می کنند. از حمل مواد غذایی گرفته تا ریختن زباله، کیسه های پلاستیکی برای ما ضروری هستند.

این واقعیت را نمی توان انکار کرد. اما آیا ما نمی توانیم بدون آنها کار کنیم؟ بیایید قبل از اینکه دیر شود این سوال را از خود بپرسیم. کیسه های پلاستیکی با دوام و قابل استفاده مجدد به عنوان کیسه های حمل و نقل یکی از اقلام ضروری مصرف کنندگان است.

کیسه های پلاستیکی بدون شک زندگی را آسان تر می کنند. بسته بندی وسایل در آنها و حمل آنها از یک مکان به مکان دیگر آسان است. از گرد و غبار و آب جلوگیری می کند و از محتویات آن محافظت می کند.

برخی از کیسه های پلاستیکی نیز دارای طراحی و چاپ های جذابی هستند. آنها به هیچ وجه پوسیده یا پوسیده نمی شوند یا از بین نمی روند. همه اینها باعث محبوبیت این کالا در بین مردم عادی شده است.

کیسه های پلاستیکی به آلودگی در حال افزایش می افزایند. کیسه های پلاستیکی غیر قابل تجزیه زیستی به راحتی تجزیه نمی شوند و فقط به زباله ها اضافه می شوند.

ممکن است هزار سال طول بکشد تا کیسه های پلاستیکی به طور کامل تجزیه شوند. تا آن زمان خاک را آلوده می کند. کیسه‌های پلاستیکی وقتی در آب‌ها، زه‌کشی‌ها یا در جاده‌ها دور ریخته می‌شوند.

توسط آب یا باد برده می‌شوند و به عنوان یک آلاینده برای آب عمل می‌کنند. کیسه های پلاستیکی یا روی آب شناور می شوند و در نتیجه دسترسی به اکسیژن بیولوژیکی را کاهش می دهند یا به اعماق آب می رسند و زندگی موجودات آبزی را خطرناک می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.