زنی با سویا فله خوراکی نان محلی پخت

چکیده: مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به غذاهای سالم علاقه مند می شوند و به مواد پروتئینی سویا تمایل دارند. سویا به عنوان غذا بسیار متنوع و منبع غنی از مواد مغذی ضروری است.

سویا فله خوراکی همچنین یک منبع عالی از پروتئین با کیفیت خوب، قابل مقایسه با سایر غذاهای پروتئینی هستند و برای تمام سنین مناسب هستند.

اثرات نامطلوب تغذیه ای و سایر اثرات نامطلوب به دنبال مصرف کنجاله سویا خام به وجود مهارکننده های درون زا آنزیم های گوارشی و لکتین ها و همچنین قابلیت هضم ضعیف نسبت داده شده است.

برای بهبود کیفیت غذایی غذاهای سویا، بازدارنده‌ها و لکتین‌ها معمولاً در اثر حرارت غیرفعال می‌شوند یا در طی فرآوری مواد غذایی با تکه تکه شدن از بین می‌روند.

دانه سویا منبع جایگزین پروتئین برای افرادی است که به پروتئین شیر حساسیت دارند. پروتئین سویا بسیار قابل هضم است و حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اگرچه متیونین نسبتا کم است، اما منبع خوبی از لیزین است.

محصولات پروتئینی سویا حاوی غلظت بالایی از ایزوفلاون ها تا 1 گرم در کیلوگرم هستند. افزایش پذیرش پروتئین های سویا به دلیل کیفیت های بی بدیل مانند خواص عملکردی خوب در کاربردهای غذایی، کیفیت تغذیه ای بالا، فراوانی، در دسترس بودن و هزینه کم است.

در حال حاضر اشکال مختلف پروتئین سویا عمدتاً برای اثرات عملکردی آنها به جای خواص تغذیه ای آنها استفاده می شود.

این مقاله مروری یکپارچه از اطلاعات پراکنده و گسترده در دسترس درباره کاربردهای تغذیه‌ای و عملکردی پروتئین‌های سویا هنگام استفاده در سیستم‌های غذایی را خلاصه می‌کند و قصد دارد.

سویا یکی از غالب ترین دانه های روغنی در جهان است. تعداد زیادی از باقیمانده‌های سویا که عمدتاً حاوی فیبر خام هستند، در فرآیند استخراج روغن، پروتئین یا سایر محصولات سویا از سویا تولید می‌شوند.

در سال‌های اخیر، برخی مطالعات منابع مختلف فیبر را برای تهیه فیلم‌های خوراکی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند. الیاف نانوسلولزی کاج با استفاده از تیمارهای شیمیایی و مکانیکی برای ساخت فیلم‌های نانوسلولزی تولید شده‌اند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.