جلیقه ضد گلوله ای که رنگ پوست را عوض می کند

اصطلاح “جلیقه ضد گلوله” در واقع یک نام اشتباه است. جلیقه ها در واقع در برابر گلوله مقاوم هستند. واقعیت این است که جلیقه های مقاوم در برابر گلوله از پوشنده در برابر هر تهدیدی محافظت نمی کنند ولی در هر صورت خرید جلیقه ضد گلوله برای در امان ماندن از خطر گلوله بسیار مهم است.

هیچ چیز ضد گلوله نیست حتی درپوش منهول. در درصد بسیار کمی از موارد، یک گلوله می‌تواند از جلیقه‌ای عبور کند که برای متوقف کردن آنها درجه بندی شده است.

گلوله می تواند لبه دندانه دار یا چیزی شبیه به آن داشته باشد. جلیقه های ضد گلوله باعث نمی شود که پوشنده به سوپرمن تبدیل شود.

زره بدن به منظور جذب ضربه پرتابه است. بسته به درجه بندی جلیقه ممکن است جذب قوی تری نسبت به سایر جلیقه ها داشته باشد.

این آن را ضد گلوله نمی کند. اکثر تولید کنندگان هنگام نامگذاری جلیقه از این اصطلاح اجتناب می کنند، حتی زمانی که جلیقه مطابق با بالاترین استاندارد باشد.

زره بدن از الیاف بالستیک غیر بافته و یا بافته شده بسیار قوی تشکیل شده است. این ماده، گلوله ای را متوقف می کند، مشابه اینکه تور توپ تنیس یا والیبال را متوقف می کند.

باعث می شود گلوله بچرخد، سرعت آن را کاهش دهد و انرژی خود را به کل پانل بفرستد. قارچ گلوله، که به این روند کمک می کند.

به خاطر داشته باشید که هرچه گلوله کندتر باشد، پوشنده بهتری خواهد داشت. گلوله هایی که نوک سخت دارند یا با سرعت زیاد شلیک می شوند، از الیاف عبور کرده و درست از جلیقه ضد گلوله عبور می کنند.

بسیاری از علاقه مندان به اسلحه پتانسیل مرگبار برخی از انواع کالیبرهای تفنگ دستی را نادیده می گیرند. با این حال هر گلوله ای  کوچک یا بزرگ که با سرعت بالایی حرکت می کند، از زره بدن عبور می کند.

گلوله‌های بزرگ اسلحه مانند مگنوم .44 و ACP .45 با سرعت کمتری حرکت می‌کنند که به زره بدن اجازه می‌دهد آنها را متوقف کند.

با این حال اسلحه‌های 357 SIG و 9 میلی‌متری با سرعت بیشتری حرکت می‌کنند و نمی‌توانند به این راحتی آنها را متوقف کنند.

مهم: پوسته های تفنگ ساچمه ای برای پوشندگان جلیقه ضد گلوله بسیار خطرناک است زیرا جلیقه ها برای این نوع گلوله ها رتبه بندی نمی شوند. دلیل؟ پوسته های شلیک سرعت ثابتی ندارند.