خوردن نمک صورتی باعث پر شدن صورت شما می شود

با وجود “هیمالیا” در نام خود، نمک صورتی هیمالیا عمدتا در پاکستان یافت می شود. این نوعی نمک است که به دلیل رنگ صورتی دوست داشتنی اش به دنبال آن است و به عنوان جایگزین سالم تری برای نمک خوراکی به بازار عرضه می شود.

در حقیقت، در حالی که نمک صورتی هیمالیا ممکن است مقادیر کمی از مواد مغذی مهم مانند منیزیم داشته باشد، اما به اندازه کافی برای تأثیرگذاری وجود ندارد. از نظر تغذیه ای، این نمک زیبا بسیار شبیه نمک معمولی است.

در حالی که بسیاری از مردم فواید نمک دریای هیمالیا را برای سلامتی، از جمله سطوح سدیم کمتر و تنوع بیشتر مواد معدنی و عناصر مهم در مقایسه با نمک معمولی پیشنهاد می‌کنند.

شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد این ادعاها برای سلامتی شایستگی دارند. نمک صورتی هیمالیا در رشته کوه‌های نمکی استخراج می‌شود.

در منطقه دورافتاده پنجاب پاکستان، در جنوب اسلام آباد. این نوعی سنگ نمک است که رنگ صورتی خود را از ناخالصی های موجود در نمک می گیرد.

نمک صورتی هیمالیا برای صدها سال، حداقل از سال 1200 استخراج شده است، و از نظر تاریخی برای تهیه غذا و نگهداری مواد غذایی استفاده شده است.

مواد معدنی کمیاب در نمک صورتی هیمالیا به نمک رنگ صورتی می دهد که می تواند از رنگ صورتی ملایم تا صورتی بسیار متنوع تر و پر جنب و جوش باشد.

گاهی نمک صورتی هیمالیا به عنوان نمک دریای ژوراسیک به بازار عرضه شده است، اما خیلی زودتر از دوره ژوراسیک شکل گرفته است. با این حال، نمک در اصل از دریا می آمد. دریا خیلی وقت پیش خشک شده و ذخایر نمکی را در کوه ها به جا گذاشته است.