درک تفاوت بین توری مرغی و مش سخت افزاری

هنگامی که من ماجراجویی های مرغداری را شروع کردم، مجبور شدم به روش سخت یاد بگیرم که تفاوت زیادی بین سیم مرغ و مش سخت افزاری یا پارچه سخت افزاری وجود دارد که به آن معروف است. از آنجایی که من در اوایل متوجه تفاوت‌ها نشدم، مجبور شدم بهای از دست دادن یک جفت جوجه تازه بیرون آمده ام را به یک شاهین کنجکاو بپردازم! بنابراین، اگر شما نیز تازه وارد پرورش طیور هستید و قصد دارید یک توری مرغی پلاستیکی برای جوجه های خود بسازید، این مقاله به شما کمک می کند تا تفاوت بین این دو را درک کنید.

لیست قیمت توری مرغی با بهترین کیفیت - بازار خرید و فروش فنس و توری | فنس بازار

برای شما مهم است که این تفاوت را درک کنید، زیرا نه تنها به شما در صرفه جویی در پول کمک می کند، بلکه شما را از وحشت از دست دادن جوجه ها نیز نجات می دهد. اگر هدف اصلی شما محصور کردن جوجه ها در یک منطقه خاص و محدود کردن آنها از دویدن در اطراف باشد، توری مرغی مرغوب یک گزینه ایده آل به عنوان توری مرغداری است.

با این حال، طرف دیگر این است که شکارچیان را از رسیدن به آنها در داخل قفس دور نمی کند. در جایی که جوجه‌ها وجود دارند، بدیهی است که شکارچیان زیادی مانند سگ‌ها، شاهین‌ها و راکون‌ها در کمین هستند که منتظر آن فرصت هستند تا دست خود را روی جوجه‌های شما بگذارند.

 

توری مرغی استیل

هنگامی که برای حصار قفس خود برنامه ریزی می کنید، باید از قاعده بسیار اساسی در زمینه امنیت آگاه باشید. دهانه های حصار قفس شما باید تا حد امکان کوچک باشد و فلز باید دارای گیج کمتری باشد. در حالی که شما در حال ساخت قفس خود هستید، ممکن است مش سخت افزاری در مقایسه با سیم مرغ گزینه گرانی به نظر برسد. با این حال، ارزش انجام این سرمایه گذاری را دارد، زیرا از ضررهای آینده در امان خواهید بود.

توری مرغی که به عنوان توری شش گوش نیز شناخته می شود، یک توری مرغی تهران پیچ خورده است که از فولاد ساخته شده است. دهانه ها معمولاً به صورت شش ضلعی طراحی می شوند و از مواد گالوانیزه یا روکش پی وی سی ساخته می شوند. طرف دیگر این ماده این است که به راحتی توسط راکون ها و شاهین ها پاره می شود. اگر هدف شما امنیت قفس است، پس این گزینه ایده آلی برای در نظر گرفتن نیست. تنها مزیت سیم مرغی این است که کاملاً انعطاف پذیر است و در جیب شما نسبتاً راحت تر است، در صورتی که تنها هدف شما این باشد که جوجه های خود را در یک منطقه مشخص محبوس کنید.

 

مشخصات، قیمت و خرید توری مدل مرغی کد 120cm طول 5 متر | دیجی‌کالا

توری مرغی فرنگی

مش سخت افزاری یا پارچه سخت افزاری یک مش سیم بافته شده است که در یک شبکه مستطیلی یا مربع شکل می گیرد. این در فولاد لخت، فولاد ضد زنگ و فولاد گالوانیزه موجود است. توری پلاستیکی مورد استفاده در مقایسه با قیمت توری مرغی فلزی کمتر است. اگر به دنبال ایمن سازی قفسه و محافظت از جوجه های خود هستید، این یک انتخاب ایده آل برای شماست.

در حالی که مش سخت افزاری را نصب می کنید، باید آن را حداقل در حدود 12 اینچ زیر زمین دفن کنید تا مطمئن شوید که هیچ حفاری نمی تواند به راحتی آن را از بین ببرد و در نتیجه امنیت جوجه های شما را به خطر بیندازد. دفن مناسب پارچه سخت افزاری به جلوگیری از هر یک از شکارچیان ذکر شده در بالا کمک می کند. با این حال، باید پنجره های قفس خود را نیز در پارچه سخت افزاری بپیچید، زیرا اگر آن را باز بگذارید، شکارچیانی مانند شاهین به راحتی می توانند جوجه های شما را بلند کنند. هنگام نصب پارچه سخت افزاری، توصیه می شود از پیچ و واشر برای محکم کردن مواد استفاده کنید البته در بازار به علت کاربرد فراوان توری مرغی دست دوم هم عرضه می شود می توانید توری محکم اما با قیمت کمتری خریداری کنید. از استفاده از منگنه خودداری کنید زیرا می توان آن را به راحتی جدا کرد. هر دهانه بزرگ یک اینچ یا بیشتر را با مش سخت افزاری بپوشانید.