دمپایی عربی کارتیکو با روکش طلا در جشنواره ونیز فروخته شد

کفش های بیرونی اجازه ورود به خانه من را ندارند، که در خانه پدر و مادرم وقتی بزرگ شدم و اکنون در خانه ای که با شوهرم شریک هستم، وجود داشت. به همین دلیل، من یک دمپایی بزرگ هستم و تقریبا همیشه آن را در خانه می پوشم.

اما اخیراً به ذهنم خطور کرده است که چون در خانه کار می‌کنم، روزهایم را تقریباً صرفاً با پوشیدن دمپایی عربی کارتیکو خانه سپری می‌کنم، انگشتان پاهایم را در کف پاهایشان می‌گیرم و در خانه با دمپایی می‌چرخند.

آیا این در دراز مدت برای سلامت پای من مضر است؟ من با دو متخصص پا صحبت کردم تا نظر آنها را در مورد این موضوع دریافت کنم و در کمال تعجب، این یک خبر خوب برای طرفداران دمپایی است.

برای برخی از مشکلات پدال، مانند التهاب کف پا، تاندونیت آشیل یا متاتارسالژی، من به بیماران توصیه می‌کنم از یک صندل یا دمپایی در خانه استفاده کنند تا از قوس کف پا، بالشتک در گوی پا و راحتی عمومی استفاده کنند.

وقتی نگرانی‌هایم را در مورد استفاده مکرر از دمپایی مطرح کردم و به ندرت زمانی را با پای برهنه سپری می‌کردم، تولپول توضیح داد که پوشیدن دمپایی یا صندل خانگی لزوماً ماهیچه‌ها یا مفاصل پا یا مچ پا را ضعیف نمی‌کند.

بیشتر برنامه های درمانی او برای بیماران، در واقع شامل یک برنامه آماده سازی پا و مچ پا (که اغلب شامل تمرینات کششی و تقویتی است) همراه با پوشیدن کفش مناسب است.

در نهایت، پاهای شما تعیین خواهند کرد که چه چیزی در خانه بهتر است بپوشید. Wenjay Sung، متخصص پا در Global Podiatry Partners در بیمارستان Methodist در لس‌آنجلس، می‌گوید: «اگر کسی مشکل و درد پا دارد، بهتر است کفش‌های حمایتی همراه با جوراب بپوشد.