زنی با حبوبات آبگوشت برای دخترش گردنبند درست کرد

غلات کامل و حبوبات آبگوشت مجموعه ای از مواد غذایی مختلف با خواص ساختاری و فیزیکوشیمیایی متفاوت هستند.

مقدار فیبر نامحلول، نشاسته مقاوم، اندازه گرانول، تخلخل، برهمکنش نشاسته و پروتئین در ماتریکس ساختاری و سایر ترکیبات فعال زیستی در بین غلات کامل و حبوبات مختلف متفاوت است، بنابراین بررسی تأثیر غذاهای مختلف بر روی حبوبات بسیار مهم است.

گلیسمی یک روزه همچنین، با توجه به این خواص مختلف، ممکن است غلات کامل و حبوبات مختلف مکانیسم‌های عمل متفاوتی را با توجه به اثر وعده‌های غذایی بعدی داشته باشند.

این ایده‌ها در این بررسی مورد بررسی قرار خواهند گرفت، هدف آن توصیف اثر وعده غذایی بعدی در رابطه با مصرف غلات کامل و حبوبات، بحث در مورد پیامدهای کنترل قند خون بر سلامت طولانی‌مدت، و بررسی مکانیسم‌های احتمالی غلات کامل و حبوبات این اثر را دارند.

این یک مرور جامع است که از تمام ادبیات بررسی اثر وعده غذایی بعدی با استفاده از استراتژی جستجوی زیر استفاده کرده است: غلات کامل به علاوه تخمیر یا قند خون یا انسولینمی یا غذا و ناهار  اگر مقاله ای پیدا شد.

که هر نوع غلات کامل و قند خون را در وعده غذایی بعدی مورد مطالعه قرار دهد، شامل آن می شد. هیچ مطالعه ای که این معیار را داشته باشد به هر دلیلی حذف نشد.

اثر وعده غذایی بعدی (یا اثر وعده دوم) توانایی مصرف غلات کامل و حبوبات در یک وعده غذایی را برای تأثیرگذاری بر قند خون پس از غذا در وعده غذایی بعدی توصیف می کند.

یعنی گنجاندن غلات کامل یا حبوبات در صبحانه باعث کاهش قند خون پس از غذا در ناهار و شام در همان روز می شود در حالی که مصرف غلات کامل یا شام عدس باعث کاهش قند خون در صبحانه روز بعد می شود.

وعده غذایی بعدی همیشه به عنوان یک غذا یا وعده غذایی استاندارد بدون تفاوت در انرژی، محتوای درشت مغذی ها یا فیبر کل ارائه می شود، به طوری که هر گونه تفاوت در گلیسمی پس از این وعده غذایی را می توان به ترکیب اولین یا وعده غذایی اولیه نسبت داد.