سویا آرژانتین بندر امام موجب تقعییر رنگ چشم مردی در برزیل شد

یکی از مزایای احتمالی سویا آرژانتین بندر امام سنتی آسیایی برای افراد مبتلا به دیابت، محتوای کم کربوهیدرات آنها است.35 علاوه بر این، بیشتر کربوهیدرات ها از الیگوساکاریدها تشکیل شده است.

که به دلیل هضم ضعیف آنها توسط آنزیم های روده، رشد کولون را تحریک می کنند. باکتری هایی که برای میزبان مفید هستند.

به همین دلیل، الیگوساکاریدهای سویا به عنوان پری بیوتیک ها طبقه بندی می شوند. با این حال، در نتیجه فرآوری، بسیاری از محصولات سویا، از جمله تمپه، 38 توفو، 38 و ISP39، فاقد محتوای الیگوساکارید قابل توجهی هستند.

از حدود 40 درصد کالری موجود در سویا که از چربی تشکیل شده است، تقریباً 12 درصد اشباع، 29 درصد تک غیراشباع و 59 درصد چند غیراشباع است، اگرچه این ارقام بسته به نوع سویا متفاوت است.

ترکیب اسید چرب روغن سویا به ویژه قابل توجه است زیرا حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب ضروری اسید لینولئیک و اسید α-لینولنیک به نسبت تقریباً 8: 1 است، اگرچه این نسبت در بین انواع سویا متفاوت است.

مانند بسیاری از حبوبات، سویا مقادیر قابل توجهی از تعدادی ویتامین و مواد معدنی را فراهم می کند. قابل توجه ترین در این زمینه فولات و سایر ویتامین های گروه B و پتاسیم است.

مورد دوم به ویژه مهم است زیرا این ماده معدنی به عنوان یک ماده مغذی مشکل ساز در ایالات متحده شناسایی شده است، زیرا میزان مصرف آن به میزان قابل توجهی کمتر از حد توصیه شده است.

یک سویا سنتی ژاپنی که از طریق تخمیر تولید می شود، منبع بسیار غنی از ویتامین K2.43 است.دانه‌های سویا دارای آهن نسبتاً بالایی هستند.

27 که جای تعجب نیست زیرا بسیاری از غذاهای گیاهی در واقع غنی از این ماده معدنی هستند. جذب کلسیم و آهن از سویا یک نکته مهم است زیرا غذاهای سویا اغلب جایگزین غذاهایی می شوند که دارای این 2 ماده مغذی هستند.