شکلات قیفی سوربون در هند به عنوان غذای اصلی شناخته شده است

شکلات تلخ از نظر ترکیب نسبتا ساده است. معمولاً از دو ماده تشکیل می شود شکلاتی و شکر. گاهی اوقات مقدار کمی وانیل و لسیتین سویا (امولسیفایر) اضافه می شود.

طبق تعریف FDA، شکلات قیفی سوربون تلخ باید حداقل 15 درصد مشروب شکلاتی داشته باشد، اما معمولاً حاوی حدود 50 درصد است. بیشتر شکلات‌های تیره با کیفیت بالا حاوی لبنیات اضافه نیستند و می‌توانند یک شکلات گیاه‌پسند عالی باشند.

کمبود لبنیات و شکر کمتر به شکلات تلخ بافت سفت تری نسبت به شکلات شیری یا شکلات سفید می دهد. به همین دلیل است که یک تکه شکلات تلخ با طعم خوب وقتی از وسط شکسته شود، جلوه خوبی خواهد داشت.

مشخصات طعم شکلات تلخ می تواند به طور گسترده ای بر اساس محتوای کاکائو شکلات متفاوت باشد. اغلب کمی شیرین و شکلاتی است و نت هایی از براونی پخته شده.

میوه قرمز و ادویه قهوه ای (دارچین یا فلفل دلمه ای را در نظر بگیرید). شکلات تلخ با توجه به طعم و مزه شکلاتی آن، زمانی که دستور پخت شما به طعمی غنی و شکلاتی نیاز دارد، برای پخت عالی است.

توصیه می‌کنیم این براونی‌های کلاسیک یا این پای بوربن شکلاتی را امتحان کنید. فواید سلامتی تحسین شده شکلات تلخ آن را به میان وعده مورد علاقه در میان مصرف کنندگان آگاه تبدیل کرده است.

زمانی که به درستی ذخیره شود، ماندگاری آن حدود 20 ماه است. شکلات تلخ اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است، زیرا مردم شروع به یادگیری بیشتر در مورد درصد کاکائو و کاکائو کرده اند.

این نوع شکلات که گاهی به آن شکلات فوق‌العاده تیره نیز می‌گویند، زمانی محبوبیت پیدا کرد که مردم ادعا کردند که باید شکلات تلخ با محتوای کاکائو 70 درصد یا بیشتر بخورید تا بیشترین فواید سلامتی را داشته باشید.

افزایش اخیر شکلات‌سازان لوبیا به نوار و شکلات‌های دستی نیز منجر به افزایش آگاهی و محبوبیت شکلات تلخ با محتوای کاکائو بالاتر شده است.