شیشه پنجره بزرگ را می توان برای ساخت استخر معلق استفاده کرد

به طور کلی تصور می شود که شیشه پنجره بزرگ سیمی قوی تر از شیشه آنیل شده باشد. با این حال، این درست نیست. شیشه سیمی در واقع مقاومت کمتری نسبت به شیشه آنیل شده دارد زیرا سیم یکپارچه تداوم ساختار شیشه را مختل می کند.

شیشه سیمی اغلب به عنوان شیشه مقاوم در برابر آتش استفاده می شود زیرا سیم در صورت شکستن شیشه در اثر حرارت زیاد، شیشه را در جای خود نگه می دارد.

علاوه بر این، سیم شیشه شکسته را تحت فشار شلنگ آتش نشانی در جای خود نگه می دارد. در دمای بالا، سیم شیشه را بهتر از فیلم‌های PVB مورد استفاده در شیشه‌های چند لایه نگه می‌دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شیشه های سیمی و سایر شیشه های دارای درجه آتش سوزی، مقاله ما را بررسی کنید، شیشه و لعاب دارای رتبه آتش. دو جداره. شیشه سه جداره رو به افزایش است و از سه تکه شیشه و دو جدا کننده ساخته می شود.

فضاهای بین قطعات شیشه را می توان با هوا یا گاز بی اثر مانند آرگون پر کرد. آرگون رایج ترین است، اما زنون و کریپتون کارآمدتر هستند ورق های شیشه ای برای ایمنی نرم شده یا لمینت شده اند و معمولاً 1/4 اینچ ضخامت با فضای هوایی 1/2 اینچ دارند.

در نهایت، مهم ترین جزء یک IGU ماده خشک کننده است که رطوبت را از حفره حذف می کند تا از تراکم در داخل IGU جلوگیری کند. IGUهای دو جداره ساخته شده از شیشه 1/4 اینچی و فضای 1/2 اینچی پر از هوا دارای مقدار R حدود R-2 هستند.

تغییر هوا به گاز آرگون، R-value را به R-3 افزایش می دهد. تغییر بیشتر شیشه به Low-E که در زیر توضیح داده شده است، می تواند مونتاژ را به R-value R-4 برساند.

در نهایت، یک IGU سه جداره می تواند مقدار R-5 یا کمی بالاتر داشته باشد. مثل همیشه، لطفاً به اطلاعات سازنده برای مقادیر R IGUهای خاص مراجعه کنید.