غذای پرورش ماهی در صنعت آرایشی و بهداشتی استفاده زیادی می شود

ماهی ها تمام مواد غذایی را که با آن مواجه می شوند مصرف نمی کنند. غذای پرورش ماهی انتخاب رژیم غذایی به طور گسترده در پستانداران مورد بررسی قرار گرفته است.

که مصرف یک رژیم غذایی نامتعادل را برای جلوگیری از اثرات منفی رژیم غذایی کاهش می دهد انتخاب تغذیه بر اساس این مقدمه است که حیوانات، مانند ماهی، «بینش غذایی با کیفیت» دارند و از این رو، رژیمی را انتخاب می کنند.

که به طور مطلوب عدم تعادل متابولیک را در نتیجه یک چالش تغذیه ای بازیابی کند. ماهی ها در انتخاب غذایی که حاوی مواد مغذی لازم برای بقا، رشد و تولیدمثل هستند، انتخابی هستند.

این نشان می‌دهد که ماهی‌ها مانند سایر حیوانات از تنوع فوق‌العاده وسایل و چالش‌ها تکامل یافته‌اند، قادر به درک مواد مغذی و وجود گرسنگی دقیق برای تنظیم دریافت مواد مغذی خاص هستند.

منبع مواد مغذی را می توان در طول هضم غذا توسط گیرنده های گوارشی تشخیص داد، زیرا آنها در داخل معده آزاد می شوند و به دستگاه گوارش می روند.

این گیرنده‌ها سیگنال‌های عصبی و هورمونی را تحریک می‌کنند که مراکز مغز را در مورد خواص غذایی غذا هدایت می‌کنند و متعاقباً رفتار تغذیه را تغییر می‌دهند.

تغذیه یک عامل درونی بسیار مهم در ماهی است، زیرا مهمترین تصمیم تغذیه ماهی، برآوردن نیازهای پروتئین و انرژی ماهی است، مربوط به رفتار تغذیه و مصرف خوراک، و این احتمال وجود دارد که بدون تغییر بر اشتهای ماهی تأثیر بگذارد یا تأثیر بگذارد.

ماهی، که در رشد آن منعکس می شود. مواد مغذی کامپوزیت های بیولوژیکی هستند که در واکنش های بیوشیمیایی دخیل هستند که انرژی تولید می کنند و از اجزای زیست توده سلولی هستند.