فروش عرقیات فله در کشور هند برای همیشه ممنوع اعلام شد

گیاهان دارویی و عرقیات فله قرن هاست که به طور سنتی به عنوان دارو مورد استفاده قرار گرفته اند. امروزه تخمین زده می شود که 60 تا 80 درصد از جمعیت جهان برای نیازهای مراقبت های بهداشتی خود به گیاهان دارویی وابسته هستند.

چای های گیاهی به دلیل فعالیت های ارتقا دهنده سلامتی که شامل خواص ضد سرطانی، ضد میکروبی، ضد دیابتی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است، به طور گسترده در طب سنتی فرهنگ های مختلف معرفی شده اند.

بازار جهانی چای، به ویژه چای های گیاهی، همراه با روند رو به رشد سلامت و تندرستی در حال رشد است.

دمنوش های گیاهی منابع اولیه آنتی اکسیدان های رژیمی در بسیاری از فرهنگ ها هستند که ترکیبات پلی فنلی آنها علاوه بر ویتامین ها و کاروتنوئیدها در چند دهه گذشته مورد توجه جامعه علمی بوده است.

غلظت ترکیبات زیست فعال و اثر آنتی اکسیدانی دمنوش های گیاهی به ترکیبات گیاهی، روش تهیه، زمان و شرایط نگهداری بستگی دارد.

فعالیت آنتی اکسیدانی دمنوش های گیاهی با یک باتری سنجش ظرفیت رادیکال و مهار رادیکال اندازه گیری می شود که قدرت آنتی اکسیدانی یک نمونه را در شرایط آزمایشگاهی تعیین می کند.

فعالیت آنتی اکسیدانی چای های گیاهی و مخلوط چای های گیاهی قابل مقایسه است و اغلب حتی از اثر آنتی اکسیدانی چای سیاه، سبز و سفید نیز فراتر می رود.

استفاده گسترده از دمنوش های گیاهی به صورت کیسه ای آماده یا برگ، ساقه، ریشه، دانه و غیره گیاهی به صورت خشک شده می باشد که با روش های سنتی مختلف بنا به ذائقه و سلیقه مصرف کننده قابل تهیه است.

با این حال، تفاوت بین روش‌ها و پارامترهای دم‌آوری هر گیاه و شیوه‌های بی‌هدف انجام شده، ممکن است منجر به کاهش مزایای مورد انتظار و حتی خطرات عمده سلامتی شود.