فروش کفش اسپرت چرم در مالزی ممنوع شد

قدیمی ترین کفش اسپرت چرم شناخته شده توسط باستان شناسان در غار ارمنی در سال 2010 حفاری شد. کربن با قدمت 5500 سال از یک تکه پوست گاو با آستر چمن ساخته شده است.

از همان آغاز ساده، صنعت کفش با تولید 14 میلیارد جفت کفش چرمی در سال، به بزرگترین مصرف کننده چرم در جهان تبدیل شده است.

پس از «دمپایی ارمنی»، تصور می‌شود که صندل اولین نمونه از کفش‌هایی باشد که به‌طور خاص برای مناسب پا طراحی شده است. این کفاش در امپراتوری روم صنعتگر ارزشمندی بود.

صندل های غیرنظامی معمولاً تک جنسیت بوده و با کف چوب پنبه ای و بند یا بند چرمی ساخته می شدند. لژیونرها، سربازان رومی، نسخه‌های محکم‌تری با کف ناخن‌ها داشتند.

در زمان امپراتوری روم، سبک های مختلفی از کفش ظاهر شد. آنها نشانه بزرگی از قدرت و مقام بودند و برای سربازان درجات بالاتر کفش های ظریف تری صادر شد.

در طول قرون وسطی، از حدود قرن پنجم، روش نعل چرخشی توسعه یافت. همانطور که از نام آن پیداست، کفش ها از داخل به بیرون ساخته می شدند و سپس چرخانده می شدند.

بنابراین درزها در داخل کفش قرار داشتند. این باعث می‌شود شیک‌تر شوند و شاید مهم‌تر از آن برای زمان‌ها، ضد آب و آلودگی‌تر باشند. افزودن بند کشی و فلپ با ضامن، تناسب بهتری را تضمین کرد و شکوفایی تزئینی بیشتری را به وجود آورد.

روش ساخت نعل چرخشی تا حدود سال 1500 در اروپا غالب بود، زمانی که روش رند جوش داده شده ظاهر شد. در اینجا، رویه، زیره و کفی به هم دوخته شد و دوام و ضد آب شدن را بهبود بخشید.

این روش بسیار شبیه به روشی است که امروزه تولیدکنندگان کفش کلاسیک استفاده می کنند. تا قرن 19 هیچ تفاوتی بین کفش چپ و راست وجود نداشت، اما با دقیق‌تر شدن الگوهای برش و دوخت و جا افتادن کفش‌ها، تمایز آسان‌تر و ضروری‌تر شد.