مراکز فروش کارتریج جوهرافشان اپسون فروش رایگان در تمامی کشور دارند

چاپگرهای جوهرافشان به کاغذ غیر متخلخل نیاز دارند. در کاغذ باند حاوی پنبه یا الیاف دیگر، جوهر ممکن است در امتداد الیاف خونریزی کند یا روی کاغذ لکه‌دار شود و تصاویر با کیفیت پایین‌تری ایجاد کند.

چاپ عکس با  کارتریج جوهرافشان اپسون  همچنین به کاغذ عکسی نیاز دارد که به طور خاص برای چاپ عکس جوهر افشان طراحی شده باشد.

کاغذی که مخصوصاً برای چاپگرهای جوهرافشان طراحی شده است، سنگین‌تر از کاغذ مورد استفاده در چاپگرهای لیزری یا فتوکپی است 24 پوند در مقابل 20 پوند، درخشندگی بالاتری دارد سفیدتر است، و تا حدودی گران‌تر است.

هر دو چاپگر می توانند به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کنند. تفاوت عمده بین چاپگرهای جوهرافشان و لیزری در فناوری چاپ اسناد است.

چاپگر جوهر افشان جوهر مایع را روی کاغذ اسپری می کند، در حالی که چاپگر لیزری از تونر استفاده می کند که یک پودر تونر خشک است که با استفاده از حرارت و فشار به کاغذ منتقل می شود.

کارتریج های تونر لیزری برای پرینترهای لیزری معمولا عمر طولانی تری دارند و هزینه بیشتری نسبت به کارتریج های جوهر برای پرینترهای جوهر افشان دارند.

چاپگرهای لیزری معمولاً قیمت بیشتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان دارند، اما سرعت چاپ بالاتری نیز دارند و معمولاً طول عمر بیشتری دارند. چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ عکس و اسناد رنگی بهتر هستند.

در حالی که چاپگرهای لیزری برای چاپ اسناد مبتنی بر متن مناسب تر هستند. در نهایت، چاپگری که انتخاب می کنید به بودجه، فرآیند چاپ و نیازهای چاپ شما بستگی دارد.

در حالی که چاپگرهای جوهرافشان، در نگاه اول، گزینه‌ای کم‌هزینه برای یک دفتر کار خانگی یا کسب‌وکار کوچک به نظر می‌رسند، این نوع چاپگر در طول زمان در مقایسه با پرینتر لیزری، گران است.

هنگامی که لازم است صدها کپی در روز یا هزاران کپی در هفته تهیه کنید، یک چاپگر لیزری با کیفیت اداری انتخاب بهتری است.