تاثیر بالای مصرف روزانه میوه خشک برای بدن

در این مطالعه هیچ تغییر آماری معنی‌داری در رشد میوه خشک تابستانی گروه‌های باکتریایی منتخب یا تولید SCFA وجود نداشت.

اما یک تجزیه و تحلیل پس از آن نشان داد که داوطلبانی با مصرف فیبر کمتر (میانگین 6 گرم در روز) افزایش آماری معنی‌داری در تعداد باکتری‌های مدفوع برای شش باکتری نشان دادند.

انواع، از جمله زیرگونه‌های بیفیدوباکتریوم، کلستریدیوم و رزبوریا، میوه خشک مخلوط در مقایسه با داوطلبانی که معمولاً فیبر بیشتری دریافت می‌کردند (میانگین 18.5 گرم در روز) که هیچ تغییری در میکروبیوم روده نداشتند.

میوه خشک

یک متاآنالیز کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده که تأثیر بر خروجی مدفوع را بررسی می‌کرد، افزایش آماری معنی‌داری را در دفعات مدفوع 1 مدفوع در هفته نشان داد، بدون اینکه تأثیری بر قوام مدفوع داشته باشد.

بیشتر این اثر توسط داوطلبان مبتلا به یبوست با اثرات کمتر در افراد سالم انجام شد.

یک کارآزمایی جدیدتر، قوی‌تر و تصادفی‌شده با دوز پاسخ، میوه خشک اصفهان و به همراه 300 میلی‌لیتر آب در روز را با کنترل 300 میلی‌لیتر آب در روز در 120 نفر که معمولاً 3 تا 6 مدفوع در هفته و با فیبر کم دفع می‌کردند مقایسه کرد.

این مطالعه تأثیر مثبت آلو بر روی نتیجه اولیه وزن مدفوع و تغییر در وزن مدفوع را نشان داد.

همچنین تأثیر قابل توجهی 80 گرم میوه خشک افغانستان در روز بر افزایش دفعات مدفوع، علیرغم عدم تأثیر بر زمان انتقال کل روده، وجود داشت. آلو همچنین منجر به افزایش بیشتر بیفیدوباکتری ها در مقایسه با سطح پایه شد.

با تعداد محدودی از مطالعات انسانی که برخی از مزایای میوه خشک استوایی را در برخی از زمینه‌های سلامت روده نشان می‌دهند، مطالعات بیشتری برای گسترش دانش ما در مورد تأثیر بالقوه مفید برای سلامت عمومی، به ویژه بررسی سایر میوه‌های خشک و بررسی سهم نسبی فیبر ضروری است.

و سوربیتول به این اثرات. این یک چالش برای توصیه های بهداشت عمومی را برجسته می کند که پاسخ به توصیه های غذایی در افراد ممکن است بسته به ژنتیک، سبک زندگی و رژیم غذایی معمولی متفاوت باشد.

  • منابع:
    1. Dried fruit and public health – what does the evidence tell us?
  • تبلیغات: 
    1. نمایش ظروف مسی ایرانی در موزه لوور پاریس
    2. مواد مخدری که با سود پرک ساخته می شود
    3. تمیز کردن سم گوسفند با اسکاج
    4. چطور با شکر ماسک بسازیم

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.