مردی با فروش لوله کشاورزی رفسنجان برای همسرش خانه خرید

سیستم‌های لوله کشاورزی رفسنجان زیرسطحی کشاورزی معمولاً در زمین‌های کشاورزی نصب می‌شوند تا آب اضافی را از خاک‌های با زه‌کشی ضعیف حذف کنند.

روش های مرسوم برای نقشه برداری زهکشی مانند پروب های کاشی و تجهیزات ترانشه کاری پر زحمت هستند، باعث آسیب به لوله می شوند و اغلب برای اعمال در مقیاس های فضایی بزرگ ناکارآمد هستند.

آگاهی از مکان های یک شبکه زهکشی موجود برای درک افزایش شسته شدن و انتشار خارج از محل تخلیه زهکشی و بهسازی خطوط زهکشی جدید در سیستم زهکشی موجود بسیار مهم است.

پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر در تکنیک های غیر مخرب ممکن است راه حل جایگزین بالقوه ای را ارائه دهد.

هدف از این مطالعه تعیین مناسب بودن تصاویر وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین جمع آوری شده با استفاده از سه دوربین مختلف و رادار نفوذی زمین برای نقشه برداری زهکشی زیرسطحی بود.

هر دو تکنیک از نظر کاربرد، کاربرد، و ویژگی هایی که اندازه گیری می کنند مکمل یکدیگر هستند و در چهار مکان مختلف در غرب میانه ایالات متحده به کار گرفته شدند.

در Site-1، هر دو تصویر پهپاد و GPR در کل زمینه به یک اندازه موفق بودند، در حالی که در Site-2، تصاویر پهپاد در یک بخش از میدان موفقیت آمیز بود، و GPR در بخش دیگر که پهپاد در آن مفید بود، مفید بود.

تصاویر نتوانست موقعیت لوله های زهکشی را ثبت کند. در موفقیت کمتری در یافتن خطوط تخلیه با استفاده از تصاویر پهپاد گرفته شده در شرایط زمین خالی مشاهده شد، در حالی که موفقیت خوبی با استفاده از GPR به دست آمد.

برعکس، در سایت 4، تصاویر پهپاد موفقیت آمیز بود و GPR نتوانست موقعیت لوله های زهکشی را ثبت کند. اگرچه به نظر می رسد تصاویر پهپاد راه حلی جذاب برای نقشه برداری سیستم های زهکشی زیرسطحی کشاورزی باشد.

زیرا مقرون به صرفه است و می تواند مناطق وسیعی را پوشش دهد، نتایج نشان می دهد که GPR برای تکمیل روش اول به عنوان یک تکنیک نقشه برداری و اعتبارسنجی مفید است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.